Sunday, January 27, 2013

Schadenfreude

You can find stupid people everywhere. In Brasil, in the U.S., in Czech Republic or in Eritrea. What do I mean by stupid? No, not that they have a low IQ or are considered intellectually challenged. I mean stupid, as if in making fun of peoples misfortunes, laughing or pointing at someone or a situation which cannot be helped. Making rude comments about how someone looks, when it cannot be helped is probably the winner way to become a stupid person. 
Friday night I was out with my friends, celebrating my friends birthday. We went to Kutna Hora, where we hoped for some nightlife. Well, it's a small town, notorious not even as much for the St. Barbara's Cathedral but the Ossuary (bone church). The selection of bars is quite minimal, so we went to the one bar we thought could have a "scene". As we are enjoying our drinks, eating nachos and having a great time talking to each other; I start hearing "no ty vole" (Czech for "the hell dude"). A group of young guys had come in to sit at the reserved table behind us, ordering a bottle of Moet & Chandon, they then had difficulty paying for. After a few comments, imitating my laugh and even throwing a nacho at me, I figured that they didn't like my 
"hair-do". 
I don't like wearing wigs because they make my head itch. I don't like wearing turbans all the time because it can make my head hurt. So sometimes, I just don't wear anything on my head and embrace the fact that I am as bald as a baby's butt. Of course I would think that one of the guys would have the brains to figure out that maybe I don't have this haircut just because, but because I was sick. I was intrigued by the fact that this "fine group" would laugh at someone who doesn't look the norm. 
I learned that by yelling at people, you only fuel their fun, so I calmly asked if their parents had ever taught them, that they should "never laugh at others' misfortune" and if not, how come they don't have half the brains  to know that. I think I have seen pigs with more intelligence in their face. 
This situation is still "understandable". Young, ill-mannered, drunk douchfaces making fun of a bald girl. What I still find worse and even morbidly entertaining is when I was at Motel Motol, something similar happened to me. I had my 3 chemos' and had to come back again for a checkup. Of course my hair had fallen out, including my eyebrows and eyelashes. The weather had started to be chilly and my head does get cold, so I put on a pink turban with white polka-dots. Think Rosie the Riveter. So I'm looking for the elevator (Motol is a maze) and a family is walking by me and pointing and laughing at me. I turned around, thinking something funny was going on, only to realize I was standing in front of a board, so unless they found a funny word (which I doubt), they were laughing at me. To really put a cherry on top, a cleaning lady from Motol started doing the same thing.
My thoughts? "Are you serious?" I was shocked that these simpleminded degenerates would have the audacity to laugh at anyone at the hospital. You are in health care institution and you have the capacity to laugh at anyone there?
It takes a lot to offend me. It takes a lot to make me cry. I did neither. I was just left in a state of absolute disbelief, that some people do not think at least once. I am not going to get angry over the fact that someone had made fun of look in a demeaning way. What I am furious about, is that they will do this to someone else, someone who will not have such resilience against this type of humiliating behavior. 
Try to make sure, that you as a reader keep this in mind. Explain to your younger people and to those who make fun of ones' appearance that not everything is as it may seem. 
As for the people who made fun of me, I leave them to Karma.
~
Pitomy lidi najdete vsude. V Brazilii, v Americe, v Cechach nebo i v Eritrei. Co myslim pod slovem "pitomy"? Ne, neni to tim, ze maji nizky IQ nebo jsou povazovany za rozumove zaostaly. Myslim, pitomy, v tom smyslu, ze jsou to lide, ktere se posmivaji cizimu nestesti, smejou se nebo ukazuji na nekoho nebo situace, kteremu neni pomoci. Clovek, ktery rika neslusne nebo i drze poznamky jak nekdo vypada, kdyz neni situaci pomoci, je asi vyhernim zpusobem jak se stat "pitomcem".

V patek vecer, jsem vyrazila s pratelema slavit narozeniny jednoho kamarada. Byli jsme v Kutne Hore, kde jsme doufali, ze bude nejaky nocni zivot. Je to male mesto, ktere je notoricky znamy ani ne kvuli Sv. Barbory, ale spise Kostnice. Vyber baru je opravdu minimalni, takze jsme sli do jedoho baru, kde jsme doufali, ze bude neco dejici se. Zatimco si uzivame nase drinky, jime nachos a dobre se bavime; zacnu slyset komenty jako jsou "no ty vole!" nebo "co to je?". Skupina mladych kluku prislo a sedlo si k rezervovanemu stolu za nama, objednali si flasku Moet & Chandon, ktery pak meli problem zaplatit. Po par dalsich komentu, imitace meho smichu a i dokonce co hodili po me nachos, tak jsem si rikala, ze se jim asi nelibi muj "uces".
Nerada nosim paruky, protoze mi v nich svedi hlava. Nerada nosim neustale turbany, protoze mi z toho boli hlava. Takze nekdy vyrazim tak, ze nemam nic na hlave a prijimam to, ze mam hlavu holou jak detskou prdelku. Samozrejme, jsem si myslela, ze jeden z tech kluku bude mit alespon pulku mozkovych bunek co ma osel, aby mu napadlo, ze nemam takovy uces jen tak, ale protoze jsem byla nemocna. Zaujalo me to, ze tahle "uzasna skupina" by se smalo nekomu kdo nevypada v norme.
Naucila jsem se, ze pokud budete kricet na nekoho, tak akorat podporujete jejich zabavu. Tak jsem se jich zeptala pokud jejich rodice je nekdy ucili, ze se "cizimu nestesti nema smat" a pokud ne, proc je to nenapadne. Videla jsem prasata, ktere meli vice inteligenci v ocich.
Tato situace je "pochopitelna". Mlady, nevychovany a opily irigatori, kteri se smejou holohlave holce. Co ja si myslim, ze je horsi a i mozna morbidne zabavny, je kdyz jsem byla v Motelu Motol, tak neco podobneho se mi stalo. Mela jsem vsechny 3 chemoterapie a musela jsem se vratit na prohlidku. Samozrejme me uz vypadaly vsechny vlasy, vcetne oboci a rasy. Zacalo uz pochmurne pocasi a me je docela zima na hlavu, tak jsem si tenkrat zavazala ruzovy turban s bilyma puntikama. Neco jako Rosie the Riveter. Takze hledam vytah (Motol je bludiste) a rodina, ktera prosla okolo me zacala ukazovat a smat se mi. Otocila jsem se, a myslela jsem si, ze je neco vtipneho za mnou, jenom abych si uvedomila, ze za mnou je tabulka. Takze pokud jim prislo vtipny nejake slovo, coz pochybuju, smali se me. Jako tresnicka na dortu bylo, kdyz se uklizecka s jeji kamaradkou zacaly delat to same.

Moje myslenky? "To jako vazne?" Byla jsem v soku, ze tito proste myseljici, degenrujici by meli tu smelost se smat nekomu v nemocnici. Jsi v lekarske zarizeni a ty mas tu kapacitu se tu smat nekomu?
Jen tak se neurazim. Jen tak se nerozplacu Neudelala jsem ani jedno. Spis jsem byla ve stavu absolutni nevere, ze nekteri jedinci nepremysli. Nebudu rozzlobena, protoze se nekdo smal jak vypadam. Co me, ale opravdu rozcilelo, byla myslenka, ze to udelaji nekomu jinemu. Nekdo, kdo nebude mit takovou odolnost proti takovemu ponizujicimu chovani.

Jako ctenar, mejte toto na mysli. Vysvetlete mladsim jedincum a tem, kteri se smejou jak nekdo vypada, ze neni vsechno co se zda.
Co se tyce tem, kteri se mi smali, nechavam je Karme.


On the bright side, I found my "twin " at the local disco!
~
Zase na druhou stranu, jsem ten vecer nasla sve "dvojce"

8 comments:

  1. Dle mého jsi nádherná.. při pohledu na tuhle fotku u článku, nechápu čemu se oni smáli, protože ty jsi nádherná a neskutečně z tebe vyzařuje tvá síla...

    ReplyDelete
  2. Přesně jak jsi napsala, nevyhcovaný hovada jsou všude. A nejvíc to bolí tam, kde to nečekáš viz ta tvoje zkusenost v Motole. Jednou jsem byla v nemocnici na detskem oddeleni, protoze tam dela moje maminka, jela jsem takovym tim velkym vytahem s nejakym manzelskym parem, pristoupila maminka se synem, ktery mel nejaky druh postizeni, spatne chodil. Slysela jsem ten manzelsky par, jak si zacal spitat, "podivej se na nej, no to je hrozny, bla blabla.....vystupovali jsme na stejnem patre, videla jsem, jak jdou do pokoje, za holcickou, ktera byla napojena na dychaci pristroje a ptala jsem se potom maminky, co te se te holcice stalo a ona mi rekla, ze se narodila s urcitym postizenim a ze to doslo tak daleko, ze uz nemuze sama dychat a ze se pravdepodobne uz z nemocnice nedostane. A lidi s takovouhle nemocnou dcerou se smeji klukovi, kterej sice spatne chodi, ale zije, smeje se a komunikuje. Nektery veci nepochopis. \lidi by si meli uvedomit, ze za tim jak nekdo vypada, muze byt plno veci a neni na miste se smat. Krom toho ty jsi krasna a obdivuhodna i bez vlasu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. je to smutny, jak se nekteri lide chovaji, ale neda se s nimi nic delat, jen si z nich vzit priklad! je skvely, ze ses takhle rozepsala, aby nekteri ctenari si i mohli vzit priklad. je mozny, ze toto delaji i bez toho, ze by si to uvedomili :)dekuji za lichotku !

      Delete
  3. Podobných blbcov je plno a netreba si ich všímať, aj ked tu sa už fakt pozastavuje rozum! Si krásna baba, proste riešili by ta s vlasmi aj bez nich, necítili sa na teba...ach, bodaj by sa ľudia spamätali!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous! Dakujem! Jak rikas, tak si tech ludi nevsimat, doufejme ale ze karma si jich vsimne ;)

      Delete
  4. I have no words, seriously. But karma is a bitch - I hope.
    I wrote a similar article about life in Berlin last week...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes karma comes around when you least expect it.. Id love to read it, post it here!

      Delete