Sunday, April 26, 2015

Hello World!

Hello Peaches! Missed me much? I hope you did, because I did! I took a longer break than I should have. I can come and go, but like a cat (I am Leo fyi), I always find my way home. 
Since Spring is in full bloom, I decided it was a good idea to come out of hibernation. That, and because I need to be productive while I am procrastinating. I should in fact be doing school work. Like my diploma thesis...
Well! With magnolias, cherry blossoms and those white fluffy flowers (whatever they are) you sure are made to feel like Alice in Wonderland. It's hard to just stay at home and study while there is all that glorious sun out there! So I decided to maybe balance things out. In order to enjoy the sun, I go running or rollerblading ('so 90's' as a friend commented) and get some fresh air. While that's really wonderful for my body, it's great also for my skin. The oxygen gives it a fresh rosy look and I sweat out all the toxins from the weekend (aka 1 mojito for every page I am mentally writing). The downside? My skin has a huge tendency to break out. What to do, what to do? I decided to do some research on skincare. During my research, I found out that there are tons of skincare routines! I have to try them all! In the process of putting all sorts of weird products (i.e. tumeric mask) on my face, I thought it might be fun to share this with you Peaches! So every moment I get, I'll be posting some new fun 'beauty' post and hope you all will enjoy it!
*
Ahoj Peaches! Styskalo se vam po me? Doufam, ze ano, protoze ja ano! Vzala jsem si delsi prestavku nez bych mela. Muzu prijit a odejit, ale jako kocka (jsem ve znameni Lva btw), se vzdy najdu cestu zpatky domu. Protoze jaro uz je v plnem rozkvetu, rozhodla jsem se, ze by byl dobry napad ukoncit prezimovani. To a protoze musim byt nejak produktivni, kdyz odkladam praci. Napriklad veci do skoly. Napriklad diplomovou praci ...
Takze! Vsude rozkvetly magnolie, stromy podobajici se Sakure a ty dalsi bily, chmyrovity kytky (nevim co to je), dodaji pocit jako Alice v Risi Divu! Je to docela tezky zustat doma a ucit se, kdyz je tak krasny pocasi! Tudiz jsem se rozhodla, ze bych mohla nektery veci vyvazit. Abych si mohla uzivat slunce a trochu se provetrala, chodim behat nebo jezdit na koleckovych bruslich (jako v 90ky jak rekla jedna kamaradka). Nejenze je to super pro moje telo, ale i pro moji plet. Trochu kysliku a hned mam 'ruzove' tvare a vypotim vsechny toxicke latky z vikendu (aka 1 mojito za kazdou stranku, kterou jsem dusevne napsala). Nevyhoda? Moje plet ma obrovskou prevahu se vypuknout. Co delat? Chvili jsem badala po internetu a vyhledaval ruzne pece o pleti. Behem mho 'vyzkumu', zjisitla jsem, ze je spousta zpusobu a pece! Musim je vyzkouset vsechny! 
V procesu vyzkouseni vsech techto produktu (napr. tumericka maska), zamyslela jsem se a rikala si, ze by bylo skvely se o to s vama podelit! Takze pokazdy co dostanu chut byt produktivni jinak nez do skoly, tak budu psat o novou a fun post a doufam, ze si to uzijete!




No comments:

Post a Comment