Saturday, December 15, 2012

Love through food ~ Laska prochazi zaludkem


Kromě ježdění do Motelu Motol na prohlídky a dávky chemoterapie, tak mám čemu bych ráda řekla "život". Nedávno jsem já i moje maminka byly pozvaný do Italského Kulturního Institutu v Praze. Krásná barokní budova z 18tého století byla často navštěvovaná jedinečným Casonovem, který nejen zde odpočíval od svých nerozvážných činu, ale také psal dopisy di amore křehkým srdcím. Bohužel (nebo bohudík?), známý Italský milenec a láska všech žen je už pár století po smrti, ale i přesto, že tu není s námí fyzicky, tak nám alespoň zanechal co by mohlo být považováno za "esence" jeho lásky: Lanýžový Rizoto.
Abychom se mohli naučit dělat tuto pochoutku plno italské lásky, Paní Maria Teresa D'Avino, manželka italského velvyslance pro ČR se rozhodla, že bude nejlepší pokud poskytne seminář v Italském Kulturním Institutu, které bylo vedeno italským šéfkuchařem, Davidem Lagomarsinem. I přestože jsem byla jedna z nejvyšších, musím se přiznat, že jsem toho moc neviděla. Fotila jsem skoro "slepě" zameřěně na šéfkuchaře a jeho Kenwood Cooking Chef nástroje. Moc si nepamatuju, jaké jsou postupy pro vaření tohoto rizota. Byla bych radši, pokud by to pro mě někdo uvařil. Možná si můžu koupit šéfkuchaře?..
Pokud vás zajímá jak si udělat lanýžový rizoto, tak zkuste *tento* recept, které jsem našla. Je dost podobný receptu od šéfkuchaře Lagomarsina. 
P.S. je v anglickém jazyce, ale Google translate docela zvládá.
~
Besides going to Motel Motol for checkups and chemo doses; I also have what I would like to call a life. Not too long ago,my mother and I were amongst the invited to the Italian Cultural Institute in Prague. The beautiful 18th century baroque building was frequented by the one and only Casanova, where he not only came to rest from his escapades, but wrote letters of love to those fragile hearts. Unfortunately (or maybe fortunately), the notorious Italian lover and love of all women has been dead for a few centuries now. Though he may not be here with us phyically, he has left us what would be an essence of his love: Truffle Risotto.
To learn the secret on how to make this Italian plate of love,  Mrs. Maria Teresa D'Avino, wife of the Italian ambassador for CZ decided it would be best to hold a cooking workshop at the Italian Cultural Institute, lead by the wonderful award winning Italian chef Davide Lagomarsino. Despite the fact that I was one of the tallest there, I admit I didn't see much. I had taken pictures blindly pointing in the direction which seemed to be aimed at the chef and his Kenwood Cooking Chef kitchen aid. I don't really remember how the recipe went. I would rather if I had someone who knew how to make it, make it for me. Maybe I can buy a chef?
If you really are interested in making Truffle Risotto, then you can check out this recipe I found on the internet,  similair to the one Mr. Lagomarsino taught us *here*






Truffle paste which can be bought in Prague
Lanýžové těsto (?), které si můžete zakoupit v Praze

Jelikož tento post je hlavně zaměřen na jídlo, tak bych chtěla dodat něco málo o restauraci Cotto Crudo, kterou jsem nedávno navštívila s mým blízkým přítelem ze studii. Nefotila jsem jídlo nebo okolní prostředí, protože bych si připadala, že bych přerušila soukromí hostů, ale neodolala jsem si vyfotit svůj dárek a krásný květinový dekórum ve foyer Four Seasons (nebo-li ve Čtyřce). Mám slabost pro orchideje ve skle..
~
In addition to this being a post on food, I'd like to recommend a restaurant I recently went to with a dear friend of mine called Cotto Crudo. I didn't take pictures of the food or surrounding, since I feel that I would disturb the guests. I did take a picture of my beautifully wrapped present and the flower decor in the foyer at the Four Seasons. I have a weakness for orchids in glass vases..



0,5 kg of chocolate pralines


Přijela jsem né na bílém koni, ale na bílé látce. Doufám, že mi rozumněla švadlena..
~
I came not on a white horse, but on white fabric . I hope my seamstress understood what I want


Vždyť je přeci jedno, že ti vypadávají řasy i obočí! To je proč nám Bůh dál makeup!
~
Who cares if your eyelashes and eyebrows are falling out?! That's why God gave us makeup!




Dejte dárek dětem! 
Ve Four Seasons, máte možnost přispět dětem v nouzi. Dejte jim Vánoce, které si zaslouží
~
Give a child a present! 
You can contribute to children in need at the Four Seasons. Give them a Christmas they deserve


4 comments:

  1. mnamka dobre jedlo milujem :) a super fotky :)
    máš krásne crty tvare :)

    GINATRICOT GIVEAWAY:
    http://www.karissaworld.blogspot.sk/2012/12/ginatricot-giveaway.html

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Julie na své koště. Welcome to Hogwarts!

    p.s. awesome foto shoot & story :-)

    ReplyDelete